NASSER SIRJANI

وبلاگ شخصی ناصر سیرجانی

NASSER SIRJANI

وبلاگ شخصی ناصر سیرجانی

تو ولی شاید

لحظه های تلخ بی تو بودن . . .

 شام در سحر گاه من بودی . . .

رهایی من از مَرد و مَرد بودن . . .

تو ولی شاید یِکَم زَن بودی . . .

کنال من !

 https://telegram.me/ketabkhoors 

 

کنال من!
نه ! اشتباه نکردم ! کانال نه ! کنال ! کانالی که انگار طاعون داره و هر کی اسمشو میشنوه در میره!انگار مرض  واگیر داره!! نه من نمیام ! مـــــرسی ! من حوصله ندارم !! وقت ندارم !!! .....

حالا تو کانالت چیکار میکنی؟ 
کتابایی که خودم میخونم و میذارم بقیه هم بخونن.

چه فایده ای داره ؟
فایده مالی نداره . فایدش معنویه واسم.

مگه بیکاری و وقتت زیاده ؟
نه،وقتم زیاد نیست.یه مدت از وقتای الافیم و کتاب خوندم بعد دائمی شد!

خوب حالا چه تاثیری تو زندگیت داشته؟
بنگر که عظمت در نگاه تو باشد نه در آنچه می نگری!!!

خوب حالا این عظمت(عمیق شدن در زندگی) و پیدا کردی؟
نه هنوز،طول میکشه.ولی یکم حسش می کنم!!

داشتن و نداشتن این عمق نگاه چه فایده ای داره؟ مگه نمدونی زندگی برا کسایی که کر و کورن بهتر میگذره!؟
آره می دونم . تو بی خبری غفلت و نادونی باشی،خیلی خوش میگذره.یه زمانی داشتم.!!!!

خوب پس؟
ولی با بینش زیاد زندگی خیلی بیشتر خوش میگذره.

تفاوتت با اون کرو کورا؟
با ذهنی پخته زندگی می کنی! اونا فقط زنده هستن و فقط لذت حیوانی دارن.اما خوب با این طریقه تو n مرحله جلوتری! 

حالا چرا n مرحله؟
تعدا n بستگی به خود شخص و پختگی ذهن و روانش داره.

پس اصل اصل لذت بردنه؟ 
از هر بعدی که نگاه کنی n مرحله جلو تره!!! از بعد لذت !! تفکر !!! زندگی !! و ...

هر روزم که از اعضات کم میشه؟
آره. ولی خوب!!! نمدونم !! شاید باید از این کانالای اراجیف و عکس و کلا قطار شهربازی که خوش باشن و باهاش به هیچ جا نرسن میزدم.

الان با تو به کجا میرسن اونوقت؟
با من نه! با کتاب ! به خیلی جاها! به اینکه زود گول نمیخورن و سرشون کلاه نمیره.

الان پس دیگه کلا شروع کنن کتاب خوندن ، دیگه تمام مسائلشون حله؟
کتاب خوند برای مغز مثل وزنه زدن برای عضله میمونه! وقتی تو شرایط سخت قرار بگیری کسی که بدن قوی تری داره از اون شرایط سخت راحت تر میادبیرون.دقیقا این برا ذهنم صدق میکنه. تو شرایط سخت ذهن پخته تر تصمیم بهتری خواهد گرفت. 

چرا نمیخوای این پختگی و این قدرت ذهنی و خودت به تنهایی داشته باشی؟
من هنوز به پختگی ذهنی نرسیدم و هنوز کم و کاستی زیاد هست. اما خوب.اگه همه این شرایط و داشته باشن . مخصوصا کسایی که باهاشون تو یه جامعه مشترک زندگی میکنم ،مسلما زندگی برای من تو این جامعه خیلی بهتر خواهد شد و بالعکس. با کتاب خوند ناخودآگاه سطح فرهنگی مون میره بالا تر و دیگه شاهد بی احترامی های کوچیک تو جامعه به هم نمیشیم چه برسه به دعوا و جدل و .... این یه چیز کوچیک از لحاظ فرهنگی بود.برای بقیه هم کاملا کاربرد داره! 

ممکنه یه روز تلگرام فیلتر بشه یا مشکلی برات پیش بیاد کانال چی میشه انوقت؟
هیچ مشکلی پیش نمیاد! کسی که لذت کتاب خوندن و واقعی چشید قطعا یه انجمن کتاب خور مستقلا برا خودش درست میکنه!حتی اگر فقط خودش عضوش باشه!امیدوارم مث قارچ تکثیر بشه.

پس موفق باشی.
ممنون.

روابط حسنه !

بیگانه اگر وفا کند خویش من است
گرگى که به من شیر دهد میش من است . . .

فتق شهرت

هر چه که از تو بیرون می آید دُر گران بهایی ست که باید به تاج سر آویخته شود !
باورت شده ؟ سوت و کف و هورا به تو ، به عمیق بودنت !
نه ! این آرمان و پیشکش نقش بازی کردن های توست !
حاصل عمری سیاه نمایی ها و خود نبودن ها !
ترس از لخت دیده شدن روحی ! نترس ! لخت باش ! صاف ! ساده ! با من ! با مخاطبت یکی شو ! بو بکش مرا ! من همین نزدیکی ام !
شاید تو جامعه از هم گسیخته ی ما سخت باشد ، صاف بودن ! گران تمام شود ! باید همیشه در ابهام بود ! اما نمی شود ! تا کی نقش بازی کردن ؟
گلشیفته شو ! به دور از خود شیفتگی !